Dotychczasowy rodzaj pozycjonowania naszych stron w świecie wirtualnym był do tej pory środowiskiem skutecznej pracy głównie osób posiadających duże zaplecze finansowe. Jeżeli człowiek chciał, aby jego strona miała dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek, musiał wyłożyć znaczną sumę pieniędzy. Z tego też powodu nieliczni mogli pozwolić sobie na skuteczne pozycjonowanie. Do czasu, aż wpadnięto na inny pomysł z wykorzystaniem istniejącej luki na rynku. WordPress kojarzony jest głównie ze sferą blogerów i im było to pierwotnie dedykowane. Zauważono jednak, że skrypty WordPressa nadają się idealnie do celów pozycjonowania stron. Okazało się bowiem, że powyższy skrypt jest idealny także do celów, do których pierwotnie nie był stworzony. Co przemawiało za jego korzyścią? Poza dobrą optymalizacją pod wyszukiwarki i istniejącymi świetnymi wtyczkami optymalizującymi, skrypt WordPress’a jest także bardzo dobrze indeksowany przez roboty wyszukiwarek – po bardzo niewielkim czasie, nawet do kilku godzin, nasze wpisy są już zaindeksowane. M.in. za sprawą Kavy, polski pomysł rozchodzi się już po świecie i jest o nim całkiem głośno.

Jedną z bardzo dobrych definicji Presell Pages znaleźć możemy na stronie znajdującej się właśnie pod tą nazwą. Są to głównie artykuły, które cechują się oryginalnością, oraz poruszają temat zbieżny z tym, o czym nasza strona jest. Ponieważ zaś mamy domenę na serwerze ją hostującą, która jest akceptowana przez wyszukiwarki i skutecznie indeksowana, przeważnie nie zajmuje dużo czasu na to, aby dobrze ją wypromować. To stwarza punkt wejścia dla wysokich rankingów dla naszej strony. Najistotniejsze jest zaś to, aby stworzyć zawartość strony, która jest oryginalna i odnosi się do ogólnej zawartości merytorycznej serwisu jak i biznesu, jaki prowadzimy. Ponieważ zaś domena, jaką posiadamy, cieszy się wysoką popularnością i autorytetem w świecie internetu (mam tu na myśli domeny .pl i .com.pl), a sam serwis możemy posiadać już od dłuższego czasu, nie zabierze nam dużo czasu, zanim nasze artykuły i linki do nich prowadzące będą znajdowały się na innych popularnych serwisach, z równie szanowanymi domenami, co sprowadza nas do punktu, do którego zmierza każda osoba pozycjonująca strony – czyli do wysokich pozycji uzyskiwanych w rankingach wyszukiwarek. Można zatem sprowadzić to do meritum, czyli – podczas budowania kolejnych stron typu Presell Pages należy pamiętać o tym aby stał na domenie głównej, domena do której je przypisujemy była możliwie jak najbardziej stara, oraz strona nie zawierała nazw typu: Katalog, Presell itp.

Czy zatem Presell Pages są znakomitym sposobem na dosyć łatwe i skuteczne promowanie naszej strony w internecie? I tak i nie zarazem. Dzieje się tak, ponieważ rzadko się zdarza, aby osoba będąca właścicielem serwisu przestrzegała ważnej zasady – czyli nie duplikowała zawartości. Bardzo złym nawykiem jest kopiowanie całej zawartości istniejących już artykułów. Takie działanie jest całkowicie pozbawione sensu, gdyż aby móc liczyć na zwiększenie się popularności naszych wpisów, muszą one uzyskać naturalną akceptację środowiska zainteresowanych tematem internautów, w tym zwłaszcza blogerów. To Ci ostatni tworzą strony cieszące się dużym zainteresowaniem, będącym świetnym zapleczem, na którym linki prowadzące do naszej strony przetrwają dłużej. Wskazuje na to chociażby wpis na blogu Official Google Webmaster Central Blog, który właśnie dotyczy linkowania:

„Najlepszą metodą uzyskania dobrych linków jest niepowtarzana, interesująca treść, która w naturalny sposób zdobędzie popularność w społeczności internetowej, a szczególnie wśród grona osób zainteresowanych danym tematem, na przykład autorów blogów. Naturalnie uzyskane linki istnieją dłużej niż kupione, ponieważ nadane bezinteresownie rzadziej są usuwane.”

Wracamy zatem do meritum sprawy dotyczącej pozycjonowania stron, czyli tworzenia zawartości (contentu) w sposób oryginalny i niepowtarzalny. Istotą takiego artykułu znajdującego się w Presell Pages to przede wszystkim tak zwane anchory linków. Są to odnośniki do danej strony, która tematycznie jest powiązana z artykułem, który jest właśnie jest czytany przez użytkownika. Aby to było łatwiej zrozumiałe – istotą Presell Pages są przede wszystkim odpowiednio dobrane i podkreślone słowa oraz ich znaczenie i sens. Osoba odczytująca tego wie, że właśnie otrzymuje rzetelną informację, co do danego produktu czy też usługi. Wie, dokładnie, czy i na ile może liczyć wybierając daną usługę czy konkretnego producenta. Liczy się zatem język profesjonalny, oszczędny, przy jednoczesnym wyczerpaniu danego tematu. Jednocześnie wyszukiwarka traktuje taki artykuł jak wartościową informację o naszej stronie www i winduje ją w górę wyników swojej listy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Znaczenie bazy danych klientów

Gdy wszystko idzie po naszej myśli, możemy niechcący zapomnieć o tym, jak istotne jest zabezpieczanie się na przyszłość, gdy niespodziewane...

Zamknij